Analiza SWOT

q       Możliwości

Na podstawie zdobytych doświadczeń firma ocenia w jej otoczeniu występują zasadzie sprzyjające czynniki ekonomiczne, polityczne i technologiczne.

 

Wyszczególnienie

Ocena (0-10)

Wykorzystanie   image firmy

10

Poziom   wzajemnych relacji z bankiem

8

Nowe   segmenty rynku

8

Elastyczność

7

Średnia

8,25

 

Wśród możliwości na pierwszym miejscu image (firma istnieje 14 lat i zdobyła uznanie wielu firm). Oczekuje ona, że klienci będą kojarzyć firmę „Socha Neon Styl Reklama” Sp. z o.o. z wysoką jakością gotowych wyrobów, dostarczonych terminowo po korzystnej cenie.

 

q       Zagrożenia

Wyszczególnienie

Ocena (0-10)

Możliwość pojawienia się konkurencji

8

Wzrost sprzedaży substytutów

8

Podatność firmy na recesje i wahania koniunktury

8

Wzrost siły przetargowej nabywców

10

Średnia

8,5

 

Obecnie największe zagrożenia to pojawienie się konkurencji oraz konkurencyjne ceny innych firm reklamowych, które mogą oferować inne produkty po niskiej cenie lecz niekoniecznie wysokiej jakości. Jednak słupy reklamowe są zupełnie nowym produktem to nie ma pewności czy pokonają inne tradycyjne formy reklamy.

 

q       Silne strony

Wyszczególnienie

Ocena (0-10)

Kultura obsługi klienta

10

Stopień realizacji dotychczasowych  planów

9

Ocena produktów przez klientów

9

Poziom technologii

10

Średnia

9,5

 

Firma dokłada wielu starań zmierzających do uzyskania i utrwalania dobrej opinii o swoich wyrobach wśród obecnych i potencjalnych klientów.

 

q       Słabe strony

Wyszczególnienie

Ocena (0-10)

Działania marketingowe

6

Niewystarczające środki własne

6

Umiejętności menedżerskie

5

Poziom kwalifikacji siły roboczej

5

Średnia

5,5

 

Obecnie aby firma mogła uruchomić dodatkowe linie technologiczne musi zaciągnąć kredyt, gdyż nie ma dużego zaplecza finansowego. Jednocześnie kadra menedżerska nie jest dobrze przygotowana na nowe technologie, brak jest wysoko wykwalifikowanych specjalistów w tej dziedzinie. Jednak wraz z rozszerzeniem zdolności produkcyjnej spółki, planuje wzmożenie działań marketingowych.

Informacje o biznesprace

prezentuje na swoich blogach prace dyplomowe z różnych dziedzin
Ten wpis został opublikowany w kategorii Prace magisterskie, licenjackie i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.