q Możliwości
Na podstawie zdobytych doświadczeń firma ocenia w jej otoczeniu występują zasadzie sprzyjające czynniki ekonomiczne, polityczne i technologiczne.
Wyszczególnienie |
Ocena (0-10) |
Wykorzystanie image firmy |
10 |
Poziom wzajemnych relacji z bankiem |
8 |
Nowe segmenty rynku |
8 |
Elastyczność |
7 |
Średnia |
8,25 |
Wśród możliwości na pierwszym miejscu image (firma istnieje 14 lat i zdobyła uznanie wielu firm). Oczekuje ona, że klienci będą kojarzyć firmę „Socha Neon Styl Reklama” Sp. z o.o. z wysoką jakością gotowych wyrobów, dostarczonych terminowo po korzystnej cenie.
q Zagrożenia
Wyszczególnienie |
Ocena (0-10) |
Możliwość pojawienia się konkurencji |
8 |
Wzrost sprzedaży substytutów |
8 |
Podatność firmy na recesje i wahania koniunktury |
8 |
Wzrost siły przetargowej nabywców |
10 |
Średnia |
8,5 |
Obecnie największe zagrożenia to pojawienie się konkurencji oraz konkurencyjne ceny innych firm reklamowych, które mogą oferować inne produkty po niskiej cenie lecz niekoniecznie wysokiej jakości. Jednak słupy reklamowe są zupełnie nowym produktem to nie ma pewności czy pokonają inne tradycyjne formy reklamy.
q Silne strony
Wyszczególnienie |
Ocena (0-10) |
Kultura obsługi klienta |
10 |
Stopień realizacji dotychczasowych planów |
9 |
Ocena produktów przez klientów |
9 |
Poziom technologii |
10 |
Średnia |
9,5 |
Firma dokłada wielu starań zmierzających do uzyskania i utrwalania dobrej opinii o swoich wyrobach wśród obecnych i potencjalnych klientów.
q Słabe strony
Wyszczególnienie |
Ocena (0-10) |
Działania marketingowe |
6 |
Niewystarczające środki własne |
6 |
Umiejętności menedżerskie |
5 |
Poziom kwalifikacji siły roboczej |
5 |
Średnia |
5,5 |
Obecnie aby firma mogła uruchomić dodatkowe linie technologiczne musi zaciągnąć kredyt, gdyż nie ma dużego zaplecza finansowego. Jednocześnie kadra menedżerska nie jest dobrze przygotowana na nowe technologie, brak jest wysoko wykwalifikowanych specjalistów w tej dziedzinie. Jednak wraz z rozszerzeniem zdolności produkcyjnej spółki, planuje wzmożenie działań marketingowych.